Hoe maak je Web 2.0 Backlinks aan?

Wat is een “Web 2.0”?
Web 2.0s zijn gratis blogging platformen. Met de meeste eigenschappen kunt u URL’s, afbeeldingen en video’s, contactformulieren en een heleboel andere goodies wijzigen.

Wat maakt een Web 2.0 een geweldige backlink?
Web 2.0s zijn effectief omdat je piggy-backing van hun autoriteit en vertrouwen. Ja, het is een subdomein en uw pagina autoriteit zal beginnen met een ganzenei NUL.

Maar er is één belangrijk ding om te onthouden over deze eigenschappen:

Ze bouwen Page Authority (PA) FAST.

Met slechts een paar sterke links, kan een gegeven web 2.0 gaan van een PA 0 naar PA 30 +.

Naast de autoriteit, krijg je ook super een super relevante link.

Relevantie is koning als het gaat om linkbuilding. Vergeet dat niet.

De vraag is dus: hoe bouw je een kwaliteitsweb 2.0?

Deel 1: Hoe bouw je Web 2.0 Backlinks (9-Step Process)
Stap 1: Bereid je voor op het WERKEN
Aangezien de meeste geautomatiseerde programma’s niet op het beste web 2.0s kunnen posten, zult u het handmatig moeten doen.

U moet er rekening mee houden dat uw eerste niveau van backlinks van hoge kwaliteit MOET zijn.

De dagen van het spammen van duizenden links naar uw site zijn al lang voorbij.

Google wil gezaghebbende, relevante en betrouwbare links die uw site raken. Als u alle drie deze belangrijke doelen vervult, dan ziet u de ranglijst die u wenst. Het klinkt zo eenvoudig toch?

Stap 2: Maak een e-mailadres aan
Je zult accounts moeten maken voor deze web 2.0s, dus ik raad aan om hiervoor een standaard e-mail te maken.

Het maakt niet uit of u dezelfde e-mailaccount gebruikt om de eigenschappen aan te maken.

Stap 3: Aanmelden voor 10 (of een miljoen) Web 2.0s
Er is geen specifieke reden waarom ik “10” heb gekozen, maar het is een goede plek om te beginnen.

Afhankelijk van uw trefwoordcompetitie, moet u misschien meer maken.

Als je super paranoïde bent, gebruik dan volmachten wanneer je de eigenschappen maakt. Hide My Ass zal het werk doen.

Stap 4: URL creatie
Nu je je accounts hebt aangemaakt, wordt je gevraagd om zo’n URL aan te maken:

“keyword keyword.blogspot.com”.

Als je hoofdsite gaat over “NBA-basketbal” (sorry dat je net klaar bent met het bekijken van de Lakers), dan moet je URL’s een specifiek trefwoord bevatten dat je probeert te rangschikken of gerelateerde LSI-woorden.

Hier is hoe sommige van uw web 2.0 URL’s eruit moeten zien:

nbabasketballpro.wordpress.com
basketbalblogger.blogspot.com
sportsman.weebly.com
nbajunkie.jimdo.com
Zie je hoe deze URL’s er natuurlijk uitzien? Als elke web 2.0 die u maakt “NBA-basketbal” in de URL bevat, dan kan het wat rode vlaggen omhoog gooien.

Diversifiëren, diversifiëren, Diversifiëren.

Ik kan dit niet genoeg zeggen.

Wees RANDOM als je deze eigenschappen maakt.

Stap 5: Manieren om inhoud te creëren
Die inhoud die u op uw web 2.0 plaatst is het belangrijkste onderdeel van het proces!

Er zijn een paar verschillende manieren waarop u de creatie van content kunt benaderen.

Het bepalen van welke techniek u gebruikt is afhankelijk van uw middelen en tijd.

1. 1. Schrijf het zelf (BEST)
Het schrijven van unieke content voor al uw web 2.0s is het beste wat u kunt doen. Als u het zich kunt veroorloven, moet u overwegen om het uit te besteden. Als uw budget krap is, schrijf het dan gewoon zelf of overweeg de volgende optie.

2. 2. Geavanceerd spinnen
Als uw budget krap is en u veel inhoud moet produceren, dan kunt u misschien overwegen om te gaan spinnen.

Ik ga eerlijk tegen je zijn, ik gebruik geen gesponnen inhoud op niveau 1. Ik gebruik altijd unieke content. Dit wil niet zeggen dat gesponnen content niet werkt. Ik slaap ‘s nachts gewoon beter omdat ik weet dat mijn content op tier one 100% uniek is. En het vertrouwen is dat het gewoon beter werkt.

Als je besluit om de spinning route te nemen, moet je ADVANCED spinning gebruiken. Niet met een lage kwaliteit één-klik spins… Een geavanceerde spinning kost je minstens 2-4 uur om te voltooien.

3. 3. Schraapinhoud (niet aanbevolen)
Er is niets mis met het schrapen van inhoud voor je niveau twee of drie, maar ik raad het zeker af voor je niveau één.

Ik zeg niet dat het niet zal werken.

Het is gewoon een riskante zet als je probeert om een lange termijn gezaghebbende website te bouwen.

Stap 6: Inhoudelijke richtlijnen
Het maakt niet uit wat voor soort creatie van content u beslist, u moet ervoor zorgen dat uw artikelen 400 + woorden zijn.

Probeer uw primaire trefwoord in het hele artikel op te nemen zonder trefwoordvulling.

We willen dat deze eigenschappen er natuurlijk uitzien. 1-3% trefwoorddichtheid is meer dan genoeg.

Stap 7: Het opzetten van de Post
Plak uw artikel in de editor voor welke web 2.0 u ook kiest.

Op dit punt moet u foto’s en video’s verzamelen voor uw post.

U kunt een foto en een video, twee video’s, drie video’s, drie foto’s… u ziet waar ik naartoe ga met dit?

Hou het willekeurig!

Om het te mengen, zal ik soms niet eens een foto OF video toevoegen.

Nadat je je foto’s en video’s hebt ingevoegd, is het tijd om je links in te voegen.

De ene link is voor de pagina waarop u zich richt, en de andere gaat naar een relevante of officiële website.

Wees willekeurig met linkplaatsing en gebruik veel verschillende soorten ondersteunende uitgaande links.

En nadat ik een paar berichten heb geplaatst op een enkele web 2.0, vind ik het ook leuk om te interlinken.

Dit geeft de 2.0 nog meer geloofwaardigheid omdat het linken net als een normale site zou doen. Maak je geen zorgen over het beveiligen van elk laatste beetje “link sap”.

Maak je meer zorgen over de kwaliteit en relevantie van je web 2.0-links.

Het zal zich op de lange termijn uitbetalen.

Op dit punt, zou uw post volledig klaar moeten zijn om te publiceren, maar STOP daar!

We moeten het hebben over de inhoud van de vuller voordat je die post publiceert.

Stap 8: Vullerinhoud
Dacht je dat je gewoon je artikel kon posten en goed kon zijn om te gaan? Nou… je kunt het eigenlijk wel, maar dit is zeker niet aan te raden. Je wilt dat deze links permanent zijn. Het belangrijkste is dat je niet wilt dat ze worden verwijderd.

Enkele pagina’s van web 2.0s hebben meer kans om verwijderd te worden.

Houd in gedachten:

Google zal meer gewicht geven aan een link die afkomstig is van een site die gevuld is met nuttige inhoud. Dat wil zeggen, in vergelijking met een site die een stuk inhoud heeft.

Dit is wanneer de inhoud van de vuller binnenkomt.

Vulmateriaal geeft uw web 2.0s het uiterlijk van een actieve site.

Voor vulmateriaal kunt u geschraapte artikelen, gerelateerde videoboodschappen, afbeeldingen en zelfs willekeurige berichten over uw leven gebruiken.

5-10 berichten per web 2.0 zijn stellair, maar zelfs 2-3 berichten kunnen het werk doen.

Stap 9: Plan (indien mogelijk) of publiceer uw bericht.
Sommige web 2.0s staan je toe om berichten te plannen en andere niet.

Ik raad u aan om uw berichten met dagelijkse tussenpozen te plannen. Plaats niet al uw web 2.0s in één dag. Houd uw postingsfrequentie altijd willekeurig om er zeker van te zijn dat de dingen natuurlijk blijven.

Ik raad aan om eerst de inhoud van de vulstof op het web 2.0 te plaatsen. Volg het dan op met het artikel waar je je link in gaat plaatsen.

Soms plaats je je hoofdartikel pas als het web 2.0 4-5 berichten diep is.

Of, post het eerst.

Wees onvoorspelbaar.

Deel 2: Hoe maak je Super Web 2.0 Backlinks aan?
Wat is een “Super” Web 2.0?
Een web 2.0 wordt “super” als het meer dan één pagina wordt.

Zijn ze veilig?
Het creëren van web 2.0s met als enig doel het plaatsen van een backlink is een grijze hoed tactiek. Dat betekent dat er een risico is om deze tactiek te gebruiken. Met dat gezegd hebbende, als je andere kwaliteitsbacklinks mengt, dan verminder je het risico. Zoals ik in dit artikel over PBN’s uitleg, zouden grijze hat backlinks een klein deel van je linkprofiel moeten bevatten. Denk aan deze backlinks zijn je “risicovolle” investeringen.

Hoe bouw je een Super Web 2.0 Backlinks?
Laat ik beginnen met te zeggen dat dit een vervelend proces is. Maar als je het risico wilt beperken, dan moet je geen probleem hebben met de hoeveelheid werk die ermee gemoeid is. Het goede nieuws is dat je geen ton van deze eigenschappen nodig hebt vanwege de kwaliteit en relevantie.

Denk aan dit proces alsof je een echte website maakt. Uw dagen van het spelen met één pagina web 2.0s zijn voorbij.

Laten we beginnen.

Stap 1: Aanmelden voor 5-10 verschillende Web 2.0-platforms
Zorg ervoor dat u uw e-mailadres verifieert na het aanmaken van de accounts of uw woning wordt verwijderd of inactief is.

Stap 2: Maak de Blog(s) aan
Hier zijn enkele stappen die ik routinematig volg bij het maken van een nieuwe web 2.0:

Plaats je doelzoekwoord in de URL: sommige mensen worden hier gek van. Maar dat is niet nodig, want het is niet anders dan het creëren van een exact matchdomein. Om de eigenschap “natuurlijker” te maken, kunt u overwegen om extra woorden toe te voegen zoals “keywordexperts.wordpress.com” of “mrtargetkeyword.blogger.com”.

Maar als de exacte match subdomein beschikbaar is, moet je het nemen.

Voorbeeld: “targetkeyword.jigsy.com”.

Verander de titel en de beschrijving van de site: de titel moet natuurlijk zijn wat u uw website noemt en moet uw target keyword bevatten. Maak een unieke beschrijving voor elke blog met het trefwoord er natuurlijk in geplaatst. Ik zou iets kunnen schrijven als “Wij zijn uw bron voor target keyword”, “Zoek nergens anders naar een target keyword, want we hebben u gedekt”.

Stap 3: Creëer over en neem contact op met pagina’s
Het maken van deze twee pagina’s maakt uw blog meteen veel legitiemer. Voor de “Over” pagina, schrijf gewoon een paar zinnen of een paragraaf over dit blog of over uw trefwoord. Dit zou gemakkelijk moeten zijn aangezien u een expert bent in uw vakgebied. Als u een SEO-bureau bent, maak dan een meer algemene pagina over pagina.

Soms neem ik een unieke persoonlijkheid van een “persoon” aan en mijn stem voor de blog zit in de eerste persoon zoals je hierboven ziet. Andere keren laat ik het lijken alsof ik een bedrijf ben door te spreken in meervouden zoals “We blah blah”. Meng het om de dingen natuurlijk te houden.

Vanaf de Over pagina moet je soms intern terug linken naar je homepage omdat dit is wat de meeste mensen doen op echte blogs. Maak nu een “Contact” pagina en schrijf een eenvoudige zin als “Neem vandaag nog contact met ons op als u nog vragen heeft over het primaire trefwoord”.

Stap 4: Maak het “Welkom” bericht aan
Uw eerste blogpost op het web 2.0s zou een “welkom” bericht moeten zijn. Denk hier niet te veel over na. Schrijf gewoon een paragraaf of een paar zinnen over je nieuw gecreëerde blog.

Ik raad aan om uw welkomstberichten voor elke web 2.0 op verschillende dagen te plannen wanneer dat mogelijk is. Plaats ze niet allemaal op dezelfde dag. De beste manier om dit te verhelpen als je ze niet wilt plannen is om gewoon te werken aan de ontwikkeling van een web 2.0 per dag.

Stap 5: Vul de Blog in met relevante inhoud (Filler Content)
Op dit punt ga je je web 2.0 veranderen in een superrelevante bron die Google en iedereen die het tegenkomt, zal waarderen. De “Filler”-inhoud is de relevante inhoud die u zult plaatsen op de web 2.0, met uitzondering van het artikel, dat de link terug naar uw site zal hosten. Het is volledig aan u om te bepalen hoeveel vulmateriaal u wilt gebruiken. Ik zal meestal tussen 3-8 relevante berichten gebruiken om consistentie te voorkomen.

Enkele ideeën voor de inhoud van web 2.0-fillers:

Video’s: video’s zijn mijn go-to omdat ze de perfecte vulpost zijn. Ga gewoon naar YouTube en zoek naar video’s in uw branche. Embed de video in een post en schrijf een fatsoenlijke titel, en boem, je hebt een nieuwe blogpost.
Foto’s: dit werkt in veel niches, maar sommige misschien niet. Ga gewoon naar Google en zoek naar afbeeldingen die gerelateerd zijn aan uw branche. Krijg 3-5 en maak een blogpost over hen. Schrijf een paar zinnen om uit te leggen waarom ze relevant zijn voor uw branche.
Citaten: indien mogelijk zijn citaten een geweldige vorm van vulmateriaal. Veel niches zullen niet in staat zijn om deze tactiek te gebruiken, maar als de jouwe dat wel kan, maak er dan optimaal gebruik van. Zoek op Google naar uw trefwoord + citaten. Kopieer het citaat en schrijf er een super korte blogpost over.
* Infographics: Infographics zijn geweldige filler content wanneer deze beschikbaar is in uw specifieke niche.
Schrijf Actuele inhoud: als u veel tijd hebt of slechts aan één website werkt, dan is dit de beste route. U kunt over relevante onderwerpen schrijven of er op een natuurlijke manier over spreken met behulp van Dictanote een gratis spraakherkenningssoftware. Het is onhandig, maar het werkt en kan helpen om het proces van uw vulmiddelinhoud te versnellen.
* Ik raad u ten zeerste aan deze berichten te plannen gedurende de maand(en). Op deze manier heeft u nieuwe inhoud die op het web 2.0s wordt gepubliceerd, wat ze nog natuurlijker maakt. Een nieuwe post per maand op uw web 2.0 eigenschappen is voldoende. Als u uw berichten voor de komende 6 maanden of zo plant, zal Google uw web 2.0 geweldig vinden en u zult zich nooit zorgen hoeven te maken dat het wordt verwijderd of iets dergelijks.

Stap 6: Post of plan uw zaad artikel
Oké, dus je hebt de inhoud van de filler gepost en ingepland, je hebt een leuke over en contact pagina, en je hebt een degelijke welkomstpost gemaakt. Nu ben je klaar om je eigenlijke artikel te posten dat je link zal hosten.

Richtlijnen voor het web 2.0 artikel:

400 + woorden minimum (meer is beter)
100% Uniek – tenzij je begrijpt hoe je een artikel goed kunt draaien, dan raad ik je aan om een 100% uniek stuk inhoud te schrijven.
Relevantie – dit artikel moet 100% relevant zijn voor uw doelgroep. Als je target keyword MacBook Pro is, dan moet het over MacBook Pro gaan en niet over een algemeen artikel over Mac.
Trefwoorddichtheid – je KW-dichtheid moet ongeveer 1-3% zijn in het artikel en op de belangrijkste plaatsen: titel, eerste zin en laatste zin.
Verzamel 1-2 afbeeldingen voor de blogpost (Gebruik Google)

Hier is een trucje: wanneer u de afbeelding op uw bureaublad opslaat, slaat u deze op als uw trefwoord. Terug naar het MacBook Pro voorbeeld, ik zou de afbeelding opslaan bij “MacBook-Pro”, zodat wanneer ik de afbeelding upload naar het web 2.0 het trefwoord in het URL-pad zal hebben. Doe dit alleen voor de eerste afbeelding die je in het artikel gebruikt en vergeet niet je primaire trefwoord in de ALT-tag te plaatsen. Als je besluit om een tweede afbeelding te gebruiken, raad ik aan om trefwoordvariaties te gebruiken voor het URL-pad en de ALT-tag.
Ga naar buiten en zoek een relevante YouTube-video voor het artikel.

Vermijd het gebruik van een video die u al op het web 2.0 hebt gebruikt voor vulmateriaal

Zoek een autoriteit bron over uw doel trefwoord

U gaat linken naar een autoriteit in uw niche of naar een artikel over uw onderwerp geschreven door een gezaghebbende website.
Nu ben je klaar om het allemaal samen te stellen. Ik hoef niet uit te leggen hoe je een blogpost maakt, maar het enige wat je in gedachten moet houden is dat je nooit twee web 2.0s hebt die er visueel of qua formaat hetzelfde uitzien.

Als je bijvoorbeeld twee afbeeldingen in je eerste web 2.0-artikel hebt geplaatst, plaats er dan maar één in de volgende web 2.0 die je maakt. Als u een afbeelding als eerste vorm van media in het ene web 2.0 hebt geplaatst, plaats dan eerst een YouTube-video in het volgende web 2.0-artikel. U begrijpt het. Wees willekeurig en kijk niet systematisch wanneer u deze eigenschappen creëert.

Plaats uw link eerst

Na al je harde werk, verdien je het om je link eerst te plaatsen. Steeds op een andere plek in elke web 2.0 invoegen, maar probeer deze dicht bij de bovenkant van het artikel te houden.
Insteken van autoriteit en interne links

Het maakt niet uit in welke volgorde je dit doet, plaats ze gewoon ergens in het artikel na je primaire link. Ik link over het algemeen terug naar de homepage van het artikel.
Ankertekst

Het is aan u om te bepalen wat voor soort ankertekst u op dit web 2.0s wilt gebruiken. Ik probeer over het algemeen 10 van deze eigenschappen te creëren, zodat ik de ankertekst op de juiste manier kan delegeren. Exacte match ankers 10%, merknaam ankers 30%, URL variaties 20%, gedeeltelijke match of LSI 20%, en generieke 20%.
Vergeet niet dat Google de relevantie van een link kan begrijpen zonder dat er een exact matchanker nodig is. Zolang je artikel superrelevant is en je de bovenstaande stappen hebt gevolgd, zal Google de relevantie herkennen en je ervoor belonen zonder dat je exacte match ankers hoeft te stralen.
Er is één trucje dat ik graag gebruik als ik geen exacte match ankers gebruik. Laten we zeggen dat ik een generieke ankertekst gebruik, zoals “klik hier”. Ik zou een zin schrijven als “Als u op zoek bent naar PRIMARY KEYWORD klik hier”. Uw primaire sleutelwoord hoeft niet altijd vlak naast het anker te staan, maar over het algemeen moet u heel dichtbij zijn.

Verhoog de kracht van uw Super Web 2.0s
Oke, dus je hebt een ton van de tijd doorgebracht met het maken van deze super geweldige eigenschappen, maar zoals u waarschijnlijk weet, zal de blogpost die uw link host een Page Authority (PA) van nul zijn. Gelukkig is het, vanwege de hoge domeinautoriteit waar u deze blogs op maakt, super eenvoudig om de Page Authority voor uw blogpost te verhogen.

Voor de duidelijkheid: Domeinautoriteit is de eigenlijke kracht van het domein zoals WordPress.com. Page Authority is de berekening van de sterkte voor elke pagina die wordt gemaakt op WordPress.com zoals http://myawesomewebsite.wordpress.com/ of http://myawesomewebsite.wordpress.com/my-really-cool-keyword/.

Ik richt me op het vergroten van de autoriteit van de pagina waar ik mijn artikel heb gepost, die er als volgt uit zou zien: http://myawesomewebsite.wordpress.com/my-really-cool-keyword/. Ga niet gek doen met tier two backlinks. Focus gewoon op de kwaliteit.

Finales Gedachten op Web 2.0 Backlinks
Het gebruik van web 2.0s is een van de vele linkbuilding strategieën die u kunt gebruiken om geweldige SEO resultaten te bereiken.

Hier is de waarheid:

Het gebruik van 2.0s alleen zal je waarschijnlijk niet helpen om nummer 1 te bereiken.

U moet uw linkprofiel diversifiëren met blogger outreach links, zakelijke citaten, enz.

Ik raad u aan om web 2.0s te gebruiken om uw linkbuilding strategie aan te vullen.

Vergeet niet:

Aangezien iedereen een web 2.0 kan maken en een link kan plaatsen, is de waarde van de link lager. Daarom moet u niet op hen vertrouwen als uw enige link building tactiek!